knoflikNahoru peramost.cz
tlačítko návratu

Obraz (pro) Patrika

klíč „S rozvahou k cíli.“

<( předchozí ) … ( další obraz )>

malba Patrik

najeď (PC) nebo klikni (mob/tab) pro zvětšení

noční foto

Intuitivní malba na míru

s plastikou

fotoluminiscen­ční, lakovaná

akryl na plátně 50×50 cm

rok tvorby 2024


Esence malby

„S rozvahou k cíli.“


Vstupní výklad díla

Tentokrát tu máme jednoduchý výklad složitého obrazu pro malinkého klučíka.

👦

Malbu tvoří pět základních tvarů

I. mladý hošík pozoruje rodiče (maminka a tatínek v jedné osobě II) jako vzor světa. Z jedné strany jako, že ano, z druhé strany s určitou nedůvěrou. Jakoby podvědomě tušil svůj životní cíl, který "převyšuje" cíle rodičů. To je zřejmé i z pohledu gun (níže).

III. muž, který vyrostl z hošíka, má čistou a jasnou mysl. Zbývá poslední ne-krok k překonání iluze osobnosti.

IV. anděl smrti oznamuje konec prarabdha karmanu.

V. loď s ryzí já-myšlenkou odplouvá do nepohybu.

Pojďme se podívat, jak jsou tvary umístěny z hlediska vzájemně působících sil mysli

Malba je rozdělena na 2 části. Barevnou (kypící životem) a jemnou vrchní.

Karman , kde se udržuje tupost v hladině lehkosti, má pochopitelné umístění.

Rodiče protínají všechny vrstvy mysli v dynamickém tónu hmotných tužeb , komunikace , a ženského principu pohybu, ale hledí doleva (do tuposti) k tělu , přidané energii a karmanu . Proto jsou skvělými průvodci skrze viditelný svět, ale syn vnímá svůj potenciál i v jemnějších sférách mysli.

Jeho ramena pevně sedí v rozumové oblasti a růstem se kotví do celé základny obrazu , ze které vystupuje.

Hlava malého zaujímá rovinu harmonie (čisté/jemné dynamiky)

Časem doroste až do mužského principu nehybné jemnosti

Další zajímavý bodíček vědomí se přišel podívat na svět lidské mysli.

🚀


Je dobré mít na paměti, že obrazy z mých rukou jsou asociativní.
Proto je vstupní výklad (narozdíl od klíče/esence) pouze orientační a umožňuje první krok na cestě do „zapomenutých“ částí mysli majitele...

Protože je tvořený intuitivně (zjednodušeně řečeno bez znalosti sebe a budoucího majitele), ale cíleně, asociativní spouštěče jsou přesné v tvarech a barvách na míru uživateli.

Mysl adresáta většinou přistupuje k dílu jako k puzzle a snaží se identifikovat jednotlivé dílky. Tj. rozpoznat konkrétní objekty.

A protože identifikace může vzniknout pouze na základě vlastních zkušeností (zážitků a představ), pak automaticky vyplavuje osobnostní vzorce. Komunikuješ sám/sama se sebou.

Protože nejsi pod tlakem, emoční vzorce se ukazují včetně souvislostí kdy a jak vznikly. A to je klíčový okamžik, kdy je možné buď příčinu přijmout jako zkušenost, kterou už není třeba vláčet dále nebo si jasně vydefinovat, jaký vzorec chování v životě ukončit.

Časem se z interakce mezi tebou a tvým obrazem objeví pouto řekněme hlubinné psychologie. Možnosti, kam se ve své mysli dostat jsou nad teoretické chápání. Důležitá je však podstata před všemi výjevy, která se ukáže prostě někdy.

Na závěr nastane rozplynutí představy obrazu a dojde ke spontánnímu uvědomění, že já a obraz jedno jsme.

Mysl je tichá a zavládne pohoda, které se říká osvícení. To pochopitelně není trvalý stav, protože osvícená je mysl a přirozeností mysli je pohyb/žvatlání, takže dříve či později vtáhne naši pozornost zpět do jevového světa. Ale počínaje zkušeností tiché/osvícené mysli, obraz se stane asociativním připomínačem, který ti pomůže utišit mysl, jen co se před svým obrazem na chvilku zastavíš.

Vstup i ty do svého zrcadla